15 Mart 2013 Cuma

2.4 DERTLERİNİ BAŞKASININ SIRTINA YIKMA (GRETCHEN)

"Doğru kavga etmeyi öğrenmek" için yaptığım araştırmalar sırasında evlilik ve ilişkiler konusunda oldukça geniş bir kütüphaneye sahip olmuştum.
"Kütüphanemize bakan biri evliliğimizin sıkıntıda olduğunu düşünecek" dedi Jamie.
"Neden ki?" diye sordum şaşırarak.
"Bak burada neler var. Evliliği Yürütmenin Yedi İlkesi, Aşk Asla Yeterli Değildir, Evliliğinizi Bebeklere Karşı Korumak, Artık bir Çift Olmamak, Yaralanmış Bir Adam. Neyin üzerinde çalıştığını bilmesem ben bile endişe duyardım". 
"Ama bu kitaplar harika" dedim. "Burada o kadar ilginç araştırmalar var ki".
"Mutlaka öyledir, ama sorunları olmayan insanlar o tür kitaplar okumaz".
Jamie belki haklıydı, ama ben evlilik ve ilişkiler hakkındaki en son bulguları incelemek için bir nedenim olmasından ötürü mutluydum. Çok şey öğrenmiştim. Örneğin erkeklerin ve kadınların kişisel yakınlaşmaya olan bakışı arasında şaşırtıcı bir fark vardı. her ne kadar erkekler ve kadınlar paylaşım etkinliklerinin ve birine açılmanın önemli olduğu konusunda aynı görüşte olsa da, kadınların "özel bir an" anlayışı yüz yüze konuşmakken, erkekler çalışırken ya da oyun oynarken bir araya gelerek kendilerini daha yakın hissediyor.
Mutlu insanlar mutsuz olanlara göre genelde daha bağışlayıcı, yardımsever ve cömert olur. Daha iyi öz denetimleri vardır ve hayal kırıklıklarını daha kolay atlatırlar. Diğer yandaysa mutsuz insanlar genelde içe dönük, savunmaya çekilmiş, düşmanca tavırlı ve dalgın olur. Oscar Wilde'nin dediği gibi: "İyi bir insan her zaman mutlu değildir, ama mutlu insan  iyidir".
Mutluluğun evlilikte özellikle güçlü bir etkisi vardır, çünkü eşler birbirinin ruh halini kolayca sezer. Bir eşin mutluluğundaki, %30 artış diğer eşin mutluluğunu da arttırır ve elbette bir eşin mutluluğundaki düşüş diğer eşi de peşinden sürükler. (Sadece bu kadar da değil: Yemek, egzersiz, doktora gitme, sigara ve alkol kullanımı konularındaki birbirinin iyi ve kötü alışkanlıklarından etkilenen eşlerin sağlık çizgilerinin birleşme eğilimi gösterdiğini ve "sağlık uyumu" denen bir olguyu öğrenmek beni çok şaşırttı).


  GRETCHEN RUBİN – THE HAPPINESS PROJECT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder