15 Mart 2013 Cuma

2.5 SEVGİNİ KANITLA (GRETCHEN)

Üniversitedeyken okuduğum ve Pierre Reverdy'ye ait olan şu sözü hiç unutmadım: "Aşk diye bir şey yoktur; sadece aşkın kanıtları vardır". İçimde nasıl bir aşk olursa olsun, başkaları sadece yaptıklarımı görecektir.
Sevgimi göstermemin bazı yolları basitti. Araştırmalara göre insanların onlara olan ilgisini fazla gösteren aile bireylerine kendini yakın hissetme oranı daha az gösterenlere kıyasla %47 daha fazlaydı. (Bu istatistikleri nasıl hesaplarlarsa!) Bende Jamie'e her fırsatta, "Seni Seviyorum" demeye ve e-postalarımı "SS" ile bitirmeye başladım. Ayrıca ona ve hayatımdaki diğer insanlara daha fazla sarılıyordum. Sarılma stresi azaltır, yakınlık duygusunu arttırır ve hatta acıyı bastırır. Bir araştırma için bir ay boyunca günde beş defa olabildiğince fazla sayıda farklı insana sarılan insanlar mutluluğunun arttığını bildirmişti. 
Aşık olmanın en büyük hazlarından bir de tüm dünyadaki en olağanüstü insanın seni seçmiş olduğu duygusudur. Yeni erkek arkadaşım Jamie'yi hukuk fakültesindeki oda arkadaşıma gösterdiğimde, "Daha önce onu hiç görmemiştim", demesine çok şaşırdığımı anımsıyorum. Koridordan her geçişinde ya da yemekhaneye her girişinde herkesin gözleriyle onu takip etmediğini gerçekten düşünemiyordum bile.
Ama zaman içinde eşler birbirlerine çantada keklik muamelesi yapmaya başlar. Jamie benim kaderim. O benim ruh ikizim. Tüm varlığımı kaplıyor. Dolayısıyla da onu sık sık ihmal ediyorum elbette.
Eşinizin dikkat çekme çabalarına ne kadar çabuk ve gönülden yanıt verirseniz, evliliğiniz o kadar güçlü olur, ama kötü alışkanlıklara kapılmak da kolaydır. 
Eşinizle ilgilendiğinizi kesinleştirmenin bir yolu da birlikte baş başa vakit geçirmektir. Evlilik uzmanlarının tümü, çiftlerin sık sık çocuksuz "Randevu Geceleri" yapmalarını önerir.
Bazı uzman önerilerini göz ardı etmenin yanı sıra bazı uzman olmayanların önerilerini de dikkate aldım. Bir akşam okuma grubumda seçtiğimiz kitap hakkında söyleyecek fazla şey çıkmayınca, arkadaşlarıma evlilik hakkındaki önerilerini sordum;
  • Aynı zamanda yatmalısınız.
  • Her gün söylenmedik en az 3 şey bırak.
  • Tek seferde asla birden fazla şey için eleştirme.
  • Birlikte tenis ya da golf gibi bir açık hava sporları ve Scrabble ya da konken gibi ev oyunları olmalı.
Sevgimi kanıtlamak üzerine çalışırken bir gün kendimi en üst düzeyde zorlamaya karar verdim: Bir Haftalık En Uçta İyi Davranma.
Bir hafta boyunca Jamie'ye karşı iyiydim. Eleştiri yok! Parlama yok! Dırdır yok!
En uçta iyi davranma bana daha yüksek bir davranış standardını hedeflemeyi anımsattı. Arkadaşlarım ya da aileme hayatımın aşkı olan Jamie'den daha fazla ilgi göstermem doğru değildi. 
Beni rahatsız eden şeylere çok fazla odaklanıyordum: Jamie planlama kararlarını erteliyordu, e-postalarıma yanıt vermiyordu, hayatımızı daha yaşanır hale getirmek için harcadığım çabaları takdir etmiyordu. Bunun yerine onun sevdiğim yanlarını düşünmeliydim. Nazik, komik, zeki, düşünceli, sevecen, azimli, tatlı, çok fazla konuda garip şekilde bilgili, yaratıcı, çalışkan ve asil ruhlu bir insan, aynı zamanda iyi bir baba, oğul ve damattı. 
Şu sözü hep aklımda tutmuşumdur: "Güneşin öfkenizin üzerine batmasına izin vermeyin." 

  GRETCHEN RUBİN – THE HAPPINESS PROJECT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder