26 Ekim 2013 Cumartesi

İTALYA GEZİMİZ 1.GÜN: ROMA (08.02.2013)

Sabahın körü diye tabir edilen bir saatte, Saat 05:00 itibariyle evimizden sırt çantalarımızla çıkarak İTALYA Maceramıza başladık... Sevgili arkadaşımızda bizimle birlikte bu zahmete katlanarak, bizi Adana Havaalanına bıraktı sağolsun. Check-in işlemimizi yaptırdıktan sonra, Adana Havaalanının içerisindeki tek Cafe'de kahvaltımızı yaptık. İstanbul Sabiha Gökçen uçağımız Saat 07:50'de kalktı.
İlk olayımız; AŞK BÖCÜĞÜ'NÜN AYAKKABISININ ALTI PARÇALANARAK DÖKÜLMEYE BAŞLADI.
Yaşadığımız şehirde kış yaşanmaması sebebiyle, Aşk Böcüğü'nün giymiş olduğu botun alış tarihini hatırlamıyoruz. Bot görünüş olarak yesyeni durmasına rağmen, raf ömrünü doldurmuş olması sebebiyle; resmen parça parça döküldü.
Saat 09:15'de havaalanına indikten sonra, hemen dış hatlar terminaline geçtik. Yanımıza alacağımız nakit parayı komple Euro'ya çevirdik. Zaman kalırsa Via Port'a geçip Aşk Böcüğü'ne ayakkabı almayı düşündük fakat Pegasus'un tüm yurtdışı uçuşlarına ait inanılmaz kuyruğu (kuyruğun fotoğrafını çekmeyi nasıl da unutmuşum) görünce, imkansız olduğunu anladık. Saat 10:00 / 10:30 arası kuyrukta 30 dakikalık bekleme sonrası Check-in işlemimizi yaptırdık. Daha sonra da yurtdışı çıkış harcımızı yatırdık. Aşk Böcüğü sigara içmeye dışarı çıktı, bende pasaport kontrolünden geçip lavaboya gittim. Paçoz paçoz Roma'ya inmemek için biraz makyaj yaptım. Benim tam tersim olarak, fotoğraf çekilmekten nefret eden Aşk Böcüğü ile hiç sevmediği şekilde ilk resmimizi çekildik (202 B bekleme salonunda) . Roma uçağımız da Saat 12:05'de kalktı. Pegasus çalışanlarının çocuklarının oynadığı uçakta yapılması gerekenler tanıtım filmi çok eğlenceliydi, bayıldım...

Uçak biletlerini alırken sipariş verdiğim Dana Fileto Menü ve Sezar Salatalarımızı yiyerek yolculuğumuzu tamamladık. İyi ki önceden sipariş vermişim, inince yemek işi için ayrıca zaman kaybetmedik. (BİLGİ: Pegasus'tan uçak bileti alırken, internetten verilen menü siparişlerinde içecek ücretsiz. Uçakta aldığınız da içecek ücretli).
Saat 13:40'da Roma Fiumicino Havaalanı'ndaydık. Havaalanı çıkış kapısından çıktıktan sonra sağa doğru yürüyerek şehir içine ulaşım otobüs şirketlerinin duraklarına gittik. Daha önceki blog araştırmalarımdan öğrendiğim Terravision şirketinin otobüsüne bindik.

Saat 14:00 / 14:45 arası yaklaşık 45 dakikalık yolculuk sonrası Roma Termini Tren İstasyonu'na vardık.

Roma Termini, tren istasyonu olmasının yanı sıra, metro hattı, restaurantlar ve mağazaları da bünyesinde barındırıyor. Daha önceki blog araştırmalarımdan öğrendiğim şekilde, kırmızı metro hattı ile 3.durak "Spagna"da inerek "Piazza di Spagna (İspanyol Merdivenleri)"ya geldik. Metrodan indikten sonra hem levhayı hem de kalabalığı takip ederek, sola döndüğümüzde merdivenlere geldik.

Merdivenlerde resim ve video çekimlerimi yaptıktan sonra, merdivenlerin hemen karşı sokağı "Via Condonti"yi dolaştık. Bu sokağın ünlü olmasının sebebi, dünyanın ünlü markalarını barındırması... Vitrinlere bayıldım;

Tabii ki, bu kadar ünlü marka olunca fiyatları da çok merak ettik ve Gucci mağazasına girdik. Resimdeki erkek ceketi ve fiyatı;

İspanyol merdivenlerinin sol yolundan sora sora "Fontana di Trevi (Aşk Çeşmesi)"ye geldik.

Çeşmenin her türlü resmini çektikten sonra arkamı dönerek sağ omzumun üzerinden bozuk para atarak Aşk Çeşmesi merasimimi tamamladım. Çeşmeye sadece Türkler Aşk Çeşmesi adını vermişler, normalde Trevi Çeşmesi olarak anılıyor. Para atma olayının sebebi de tekrar Roma'ya gelebilmek... Aşk Böcüğü böyle şeylere inanmadığı için, parayı çeşmeye bakarak fırlattı attı, galiba bir sonrakine yalnız gelicem... (BİLGİ; çeşmenin en güzel fotoğrafı, karşısındaki benetton mağazasının 2.katından çekiliyor (Aşk Böcüğü'nün keşfi)).
Çeşmenin sol köşesinde bulunan marketi merak ettik ve gezdik. Makarnalar ve parmesan peyniri ilginçti;

Marketi dolaştıktan sonra da yemek olayını çözdük. Çeşmenin sol tarafında bulunan 2 pizzacıdan "MELOGRANO GALETI PIZZA"yı seçtik.
Pizzalarımızı ve dondurmalarımızı yedikten sonra, ara sokaklarda gezdik. Pantheon levhalarını takip ederken şans eseri Pinokyo'nun ustası "GEPPETTO USTA'NIN DÜKKANI"na rastladık. İnanılmaz güzel herşey... Yol üzeri olması sebebiyle, mutlaka uğramalısınız:)
Yürüyerek ve levhaları takip ederek "PANTHEON"a geldik. Pantheon'u gezdikten sonra yine yürüyerek "Piazza Navona (Navona Meydanı)"ya geldik. İnanılmaz geniş bir meydan ve meydanda dört nehir çeşmesi bulunuyor.

Meydandan otelimizin çok yakın olduğunu bildiğimiz için, sorarak 1 sokak ilerideki otelimize, "
HOTEL PRIMAVERA"ya ulaşıyoruz.
Otele sırt çantalarımızı bıraktıktan sonra, otelin bulunduğu caddede yürümeye başlıyoruz. Otelin bize vermiş olduğu şehir haritası harika, sokaklar, önemli turistik bölgeler, metro hatları tamamen hayatımızı kolaylaştırıyor...

İlk hedefimiz Aşk Böcüğü'ne ayakkabı almak... Şans bizden yana çıkıyor ve sörf malzemeleri satan bir spor mağazasını açık buluyoruz ve nihayet ayakkabı alıyoruz...

Caddeden yürüyerek "Castel Sant' Angelo (Melekler Kalesi)"ne geldik. Kale ve kaleye geçilen, üzerinde melek heykellerinin bulunduğu melekler köprüsü inanılmaz güzel...

Sadece dışarıdan bakabildiğimiz kale ve köprünün karşısından "Fiume Tevere (Tevere Nehri)"nin yanından yürüyerek "Campo de Fiori"ye geçtik. Geceleri hareketli olan yerlerden birisi diye okumuştum bloglardan. Meydanda, heykelin arka sağ köşesinde bulunan restaurantta yemeğimizi yedik: "PRIMOCAFE".
Yorgunluğumuzu biraz attıktan sonra, gece görüntüsünü de merak ettiğimiz Aşk Çeşmesi'ne tekrar yürüyerek gittik. Yol üzerindeki Navona Meydanı ve Pantheon'dan da tekrar geçmiş olduk... Hediyelik eşya satan bir dükkanı ve Pinokyo dükkanını (tekrar) da gezdik.

Sokakta sprey boyalar ve parmaklarıyla resim yapan kız muhteşemdi...

Aşk çeşmesinden otele geri dönerken Pantheon'un bulunduğu meydanda kahve molası verdik: "ROTONDA 64 GASTORONOMIA BAR GELATERIA"

Otele geldiğimizde pestil şeklinde uyuduk.