29 Ekim 2013 Salı

İTALYA GEZİMİZ 3.GÜN: PISA - CINQUE TERRE - RAPOLLO - PORTOFINO - SANTA MARGARITHA (10.02.2013)

Sabah Floransa'daki otelimizden kahvaltımızı dahi yapmadan, 5 dakika yürüyerek (Stazione Centrale di S.Maria Novalla) Floransa Tren İstasyonuna geçtik.

Dün akşam uyuyup kaldığımız için, magnet dahi alamamanın huzursuzluğu içerisindeyken, Aşk Böcüğü sigara almak için Tabacchi'ye girince, dükkanın önündeki magnetleri farkettim ve hemen 2 adet hatıra aldım...

Floransa Tren İstasyonu'dan saat 07:30'da "PISA"ya doğru yola çıktık.

İçecek servisi başlayınca, 2 capucino, 2 nescafe, 1 su ve 1 sandviç alıyoruz.

Saat 07:58'de bilet kontrolü yapan bayan bize İtalya tren kurallarını öğretiyor; Yerel trenlere (hızlı trenler hariç) binmeden önce, bileti makineye okutmamız gerekiyormuş. Okumamamız sebebiyle 5 £ ceza yiyoruz malesef...

Yolculuğumuz sonrası, (Stazione Pisa Centrale) Pisa Tren İstasyonundaydık. Tren istasyonundan, şehir içinden yürüyerek Torre Pendente (Pisa Kulesi)'nin de bulunduğu Mucizeler Meydanı'na gittik. "PISA" şehrini gezdikten sonra otobüsle (Stazione Pisa Centrale) Pisa Tren İstasyonuna geri döndük.

Zaman kaybetmemek amacıyla, "CINQUE TERRE"(5 Köy)"nin ilk köyü olan Riomaggiore trenine bilet alıyoruz. Direkt tren olmaması sebebiyle, La Spezia aktarmalı olarak alıyoruz. Bilet işini hallettikten sonra, zamanımızın olduğunu fark edip, tren istasyonlarında bulunan "CHEF EXPRESS" restoranında öğle yemeğimizi yiyoruz.

Pisa Tren İstasyonu'dan saat 11:44'de Riomaggiore'ye doğru yola çıktık.

Saat 12:38'de La Spezia'ya varıyoruz ve tren aktarması yaparak Riomaggiore'ye ulaşıyoruz. Yolda 1 nescafe ve 1 diet kola içiyoruz;

"CINQUE TERRE (5 Köy)" gezimize ilk köy olan Riomaggiore'den başlıyoruz.  Ligurya Denizine sahili bulunan 5 adet köyün geneline "CINQUE TERRE (5 Köy)" adı verilmiş. Bu köyler sırasıyla; Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernezza ve Monterosso al Mare. "CINQUE TERRE (5 Köy)" gezimizi tamamladıktan sonra, Saat 16:21 treni ile Monterosso'dan Portofino'ya en yakın tren istasyonu olan Santa Margherita'ya doğru yolculuğumuza devam ediyoruz.

Monterosso ile Santa Margherita arasından da çok hoş köy ve şehirlerden geçiyoruz;

Portofino'ya en yakın tren istasyonu olan Santa Margherita'ya aldığımız biletimiz ile direkt oraya gitsek; sorun yok ama dayanamıyoruz. Yol üzerindeki Rapallo'da inerek otelimiz "HOTEL CAVOUR"a uğrayıp, sırt çantalarımızı bırakıp tekrar Santa Margherita'ya geçiyoruz...

En büyük hatamızı burada yapıyoruz çünkü Portofino'ya en yakın tren istasyonu olan Santa Margherita'dan otobüsle 30 dakika daha gitmemiz gerekiyormuş ve otobüsler kış sezonu sebebiyle saat başıymış:((((

Dördüncü olayımız; PORTOFİNO'YA ULAŞANA KADAR GECE OLDU, YAĞMUR BAŞLADI VE DÖNÜŞ OTOBÜSÜNÜN 1 SAAT SONRA OLMASI SEBEBİYLE GİTTİĞİMİZ OTOBÜSLE GERİ DÖNDÜK:(((( İTALYA GEZİ PLANLARIM SIRASINDA HAYALİNİ KURDUĞUM VE AŞAĞIDAKİ ŞARKISINA BAYILDIĞIM PORTOFİNOM YALAN OLDU!

Santa Margherita tren istasyonundan Santa Margherita meydana yürüyerek 5 dakika da ulaşıyoruz.

Santa Margherita'ya geldiğimizde yağmur başlamış oluyor... Meydandaki otobüs bilet merkezinden biletimizi alıp, saat başı hareket eden 82 nolu otobüsü, bilet satışın yanındaki bekleme salonunda bekliyoruz...

Ara sıra çıkıp, Santa Margherita sahiline bakıyoruz...

82 nolu otobüsle, yaklaşık yarım saat süren, virajlı bir yolculuk sonrası nihayet, Portofino'ya ulaşıyoruz;

Bir sonraki otobüsün 1 saat sonra olduğunu öğrenince, ortalıkta hiç insan görmememiz ve açlıktan ölmek üzere olduğumuz için, bu kadar aksiliğe bir de Portofino da yemek yiyecek restoran bulamayız diye korkumuzdan, hemen aynı otobüse binip, geri Santa Margherita'ya geri dönüyoruz. Portofino da otobüs biletini otomatik makineden alıyoruz.

Otobüsle Santa Margherita'ya geri döner dönmez, sahilde yemek yiyebileceğimiz bir restoran görür görmez hemen içeri girip sipariş veriyoruz; "PIZZERIA RISTORANTE SANTA LUCIA SRL"...

Akşam yemeğimizi yedikten sonra, yürüyerek tren istasyonuna gidip trenle Rapallo'ya geçiyoruz.

Otel'e geçmeden markete uğrayıp içecek birşeyler alıyoruz;

Otelimiz, "HOTEL CAVOUR" Rapallo tren istasyonunun karşı caddesinin sonunda, yürüyerek 5 dakikada ulaşıyoruz. Yorgunluğumuzu atabilmek için birşeyler içiyoruz ve hemen uyuyoruz...