28 Aralık 2012 Cuma

BAŞLARKEN 4 (GRETCHEN)

Kurucu atalarımızdan Benjamin Franklin öz gerçekleştirmenin pirlerinden biridir. Otobiyografisinde "Erdemler Çizelgesi"ni "ahlaki mükemmeliyete varmak için cesurca ve zahmetli bir projenin" parçası olarak nasıl tasarladığını anlatır. Gerçekleştirmek istediği 13 Erdemi;
1. Ölçülülük
2. Suskunluk
3. Düzen
4. Kararlılık
5. Sadelik
6. Çalışkanlık
7. Samimiyet
8. Adalet
9. Ilımlılık
10. Temizlik
11. Sakinlik
12. İffet
13. Alçakgönüllülük
belirledikten sonra bu erdemleri haftanın günlerine karşılık getirdiği bir çizelge yapar. Her gün bu 13 erdemi uygulayıp uygulamadığına göre kendisine puan verir.
Güncel bilimden ve Benjamin Franklin'in yönteminden esinlenerek onun puanlama çizelgesinin kendi versiyonumu yarattım; kararlarımı yazıp her karar için kendime her gün İYİ ya da KÖTÜ not verebileceğim bir tür takvim.
Ancak boş çizelgeyi tasarladıktan sonra kutulara hangi kararlarımı yazacağımı belirlemem uzun zamanımı aldı. 
Yıldaki 12 ay bana doldurulacak 12 dilim veriyordu. Araştırmalar mutluluk için en önemli öğenin sosyal ilişkiler olduğunu öğretmişti bana; o nedenle de "EVLİLİK", "EBEVEYNLİK" VE "ARKADAŞLIK" konularıyla ilgilenmeye karar verdim. Aynı zamanda mutluluğumun büyük ölçüde bakış açıma bağlı olduğunu da öğrendiğimden, "SONSUZLUK" ve "DAVRANIŞ" başlıklarını da listeme ekledim. Mutluluğum için iş ve eğlence de çok öenmliydi, böylece "İŞ", "EĞLENCE" ve "TUTKU" başlıkları da dahil oldu. 
Başka neler katmak istiyordum? "ENERJİ" tüm projenin başarısı için temel bir bileşen gibi göründü bana. "PARA" konusunu da ele almak istediklerimden biri olduğunu biliyordum. Araştırmalarım sırasında karşılaştığım fikirlerden bazılarını daha derinlemesine incelemek için "FARKINDALIK"ı da ekledim. Aralık, tüm kararlarımı mükemmel şekilde uygulamaya çalışacağım ay olacak ve böylece toplam 12 kategoriye ulaşacaktım.

GRETCHEN RUBİN – THE HAPPINESS PROJECT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder