29 Aralık 2012 Cumartesi

BAŞLARKEN 7 (GRETCHEN)


45 ülkede yapılan bir ankette insanlar mutlu olma açısından kendilerine ortalama 10 üzerinden 7, 100 üzerinden 75 verdi. Bende "Özgün Mutluluk Envanteri Anketi"ni daha yeni doldurdum ve 5 üzerinden 3,92 aldım.
Acaba kendi mutluluğum üzerine bu kadar çaba ve emek harcamak aşırı bencilce bir davranış mı oluyordu?
Bu soruyu uzun uzadıya düşündüm. Sonunda daha mutlu olmak için çaba göstermenin değerli bir uğraş olduğunu söyleyen kadim filozof ve modern bilim insanlarından yana olmaya karar verdim. Epikurus, "Bize mutluluk veren şeyler üzerinde yoğunlaşmalıyız, çünkü eğer mutluluk varsa her şeyimiz vardır ve eğer yoksa tüm eylemlerimiz ona ulaşmaya yönlenir", diye yazmıştı. Güncel araştırmalar, mutlu insanların daha özverili, üretken, yardımsever, sempatik, yaratıcı, esnek, başkalarıyla ilgili, arkadaşça ve sağlıklı olduğunu göstermiştir. Mutlu insanlar daha iyi bir arkadaş, meslektaş ve yurttaş olur.
Bende o insanlardan biri olmak istiyordum. Mutluyken iyi biri olmamın benim için elbette ki çok daha kolay olacağını biliyordum. Öyleyken daha sabırlı, daha bağışlayıcı, daha enerjik, daha tasasız ve daha cömert biri oluyordum.

GRETCHEN RUBİN – THE HAPPINESS PROJECT




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder